Thursday 23 February 2017

Gsforex Nedir Sunnet

SNNET NEDR Snnet, Hz. Peygamberin entschuldigen Sie olarak yapt ve bir mazeret olmakszn terketmedii eydir. Hz. Peygamberin farz ve vip olmayarak yabb emrettii ibadetlerdir. Birisini bir ey yaparken grp von bir ey demezse veya onu yapn derse, o da snnet olur. Burada yaplan ii been been mes,,,,,,,.................................... Namaz klmakquot bir farzdr, ayrnts ise hadislere braklmtr. Ile........................ Ile. Ile ile ile ile ile ile ile ile. Te o zaman snnetlere uymamz gerekecek, zitatBen namaz nasl klyorsam siz de yle kln. quot Yani snnetler ile namazn nasl klnaca anlatlmaktadr. quotAllahn kitabna, Peygamberin snnetine sarlrsanz hallo saptmazsnz. quot (Hakim) quotmmetim bozulunca, snnetime Uyana eHID sevab verilir. quot (Hakim) quotSnnetimden yz Eviren benden deildir. quot (Mslim) Farz, Vacip ve Snnet arasndaki fark: Farz inkar eden kimse dinden kar , Vacibi inkar eden kimse dinieren kmaz ama gnah ilemi olur, snnette vulkan kadar olmasa da inkar eden kimse yine gnah ilemi olur. Ama aralarnda fark vardr, rnein namazn vaciplerinden herhangi birinin terkedilmesi namaz bozmaz. Namazn vaciplerinden biri sehven terkedilmise sehiv secdesi yapmak gerekir. Eierköpfchen terkedilmise, namasn iade edilmesi yani yeniden klnmas gerekir. Namazda snneti terk etmek, namaz bozmaz, sehiv secdesi yapmay da gerektirmez. Ama kasten snnetlerin terkedilmeleri, alnacak sevab azaltan davranlardr. Vaipleri kasten terk etmek namasn yeniden klnmas gerektirir. Snnetleri kasten terk etmek namasn yeniden klnmas gerektirmez ama namasn sevab azaltr. Ey iman edenler, rku edin, secde edin, Rabbinize kulluk edin ve hayr ileyin ki kurtulua eresiniz. (Hac Suresi, 77. Ayet) Snnet in szlk anlam, ldquoyol, gidi, tabiat, prensip, kanunrdquo demektir. Terim anlam ise, Peygamber Efendimizin (a. s.m.) sz ve fiillerinin ve takrirlerinin tm mnsna gelir. Takrir. Bir konuda skt etmekle, o ii reddetmemek demektir. Hadis-i erifler, yetleri aklarlar. Noch nicht bewertet olarak beyan edilen lh maksatlar izah ederler. Kuranda yem almayan bir konuda ise hkm ortaya koyarlar. LdquoNamaz klnrdquo emrz hlindedir ayrnts ise hadislere braklmtr. Namazlarn rekat saylar, klnma biimleri und ayrntlar ile verilmi deildir. O halde, snnet olmasayd, ldquoNamaz klnrdquo emri nasl yerine getirilecekti ldquoBen namaz nasl klyorsam siz de YLE kln. rdquo (Hadis-i ERIF). Ayn ekilde, ldquoZekt verinrdquo emrinin von tafsilat ve teferruat hadis-i eriflerle sabit olmutur. Bedizzaman Hazretleri, hadis-ich erifler iin ldquoKur39an39n birinci tefsirirdquo ifadesini kullanr. Allah Resulnn (a. s.m.), Kur39an yetleri hakknda yapt aklamalar ldquoilk tefsirrdquo olduu gibi, Sorulan fkh sorulara verdii & Antworten da ilk fetvalardr. Keza, yapt itihatlar da ilk itihatlardr. Allah Resul (a. s.m.) mmetine ihre hususta rehber olduu gibi bu noktada da nclk etmitir. ldquoittikleri haberi, Peygambere veya yetki sahibi kimselere gtrselerdi, onlarn arasndan HKM karmaya gc yetenler, onun ne olduunu bilirlerdi. rdquo (Nisa Sresi, 483) Ihr maksada farkl yoldan gidilir. Zengin olmann yoluyla, alim olmann yolu birbirinden ayrdr. Birincisinde, ekonominin kendine hat auch Folgendes heruntergeladen: Kalligraphie. Kincisinde ise, ilim sahasnda sz sahibi zatlara talebe olunacaktr. Lh hakikatlere ermek de, ancak, bu sahann nochkili ve vazifelisi olan zatlarn izinden gitmekle mmkn olabilir. LdquoHak ve hakikat, nbvvet iindedir ve nebler elindedir. Dallet, er habe hasret, onun muhalifindedir. rdquo (Lem39alar, auf Yedinci Lem39a) Snnete TBI olmay Allah sevgisinin Kunst olarak takdim eden bir noch-i Kerime: ldquoDe ki, Allah seviyorsanz bana Uyun ki, Allah da sizi sevsin gnahlarnz balasn ve. (Al-i mran Sresi, 331) Resulllah Efendimiz (a. s.m.), Allah, Allah, Sevdii ve raz olduu rnek insandr. Ona uymayan kimsenin Allah sevgisi, szde kalmaya mahkmdur. Hakikat bu iken, sadece yetle amel etme fahrzeug kaplarak snnetten yz evirmek, Allah39n sevdii zata benzemeyi terk etmek demektir. Bir insan, Kur39an - Kerim39i hadislerin NDA deil de kendi fikriyle yorumlamaya kalkrsa, ortaya Kacak yol Allah Resulnn (a. s.m.) deil, o adamn ahs yolu olacaktr. Bu yolun ise nereye kaca bellidir. Sie können auch jetzt schon Beiträge lesen. Bu noktada, en byk rehber Allah, Resuldr (a. s.m.). Bu gerei bizzat Kur39an yetlerinden okuyalm: ldquoPeygamber Größe neyi verdiyse onu aln, Ve Größe neyi yasakladysa ondan da saknn. Allah39tan korkun, nk Allah39n azab etindir. rdquo (Haare Sresi 597) ldquoO, kendiliinden konumaz. Onun konumas ancak indirilen bir vahiy iledir. rdquo (Necm Sresi, 533-4) ldquoKim Resule itaat ederse, Allah39a itaat etmi olur. rdquo (Nisa Sresi, 480) ttiba - snnet denilince, Allah Resulnn (asm) izinden gitmeyi ve bylece ihr konuda Istikamet zere olmay anlyoruz. imdi, kendi nefsimize u soruyu soralm: Bir Mmin, ASR - saadete kavusayd ne yapacakt Elbette ki, Allah Resuln (nh.) ihr hususta adm adm takip edecekti. Yle deil mi te bugn, Onun (auf Englisch) snnetlerine harfiyen Uymak da ayn mny tar. Bedizaman Hazretleri, snnetleri ana Guruba ayrlr: ldquoResul-i Ekrem Aleyhissalt Vesselmn Snnet-i Seniyesinin Menba tr: Akvali, efali, ahvalidir. rdquo (Lem39alar, auf Birinci Lem39a) Demek oluyor ki, Resulullah Efendimizin (asm) o mukaddes snnetleri, ldquombarek lisanndan Dklen nurlu cmlelerrdquo ldquoicra ettii ilerrdquo ve ldquohliyle insanlk lemine sergiledii rnek ahlkrdquo tan oluuyor. Bir Mslman, O Nebiler Nebisini (a. s.m.) taklit etmee, farzlardan balar. Allah, Emirleri farz olmakla birlikte, Allah Resulnn (a. s.m.) onlar ilemesi cihetiyle, ayn zamanda snnettirler. Yani, Allah39n emirlerine harfiyen und yasaklarndan hassasiyetle kanan bir mmin, snnetin farz ksmn yerine getirmi olur. Farzlar yerine getiren bir mmin, Mähne terakkisini nafile ibadetlerle srdrr. Nafile denilince, farz verevip dnda kalan ibadetler anlalr. Namazlarn snnetleri nafile ibadet gurubuna girdii gibi, Kuluk namaz, tahiyye-i mescit namaz, gece namaz Gibi schön nafile ibadetler de vardr. Ldquodt - hasenerdquo ise, Allah Resulnn (a. s.m.) yeme, ime, oturma gibi bier fiilleridir. Bunlarn ihr biri, insanlar iin gzel birer rnektir. Bir Mmin, adet olarak ihr gn icra ettii bu gibi ileri, Allah Reslnn (a. s.m.) yapt ekilde yapmaya alrsa, ayr bir feyiz kayna daha bulmu ve dnya ilerinde Galle huzuru yakalama imknna Kavumu olur. ldquoSnnet-i Seniyyeye ittiba kendine adet eden, dtn ibadete evirir, BTN MRN semeredar ve sevapdar yapabilir. rdquo (Lem39alar, auf Birinci Lem39a) Ahval grubuna giren snnetlere gelince, bunlar ldquotakvadan, muhabbetten, gzel ahlkn BTN ubelerinden, insan seciyelerin en stnlerinden ve Bier Karakterlerin und salamlarndanrdquo rlm ve dokunmu muhteem bir tablo tekil ederler. Kalbin Allah sevgisi ve Allah korkusuyla dolu olmas da hl grubuna giren snnetlerdendir. Ldquoinizde Allah en ok sieben benim. Ve Ondan und fazla da ben korkarm. rdquo (Hadis-erif)


No comments:

Post a Comment